[av_heading tag=’h2′ padding=’10’ heading=’Wat scoort je bedrijf: rood, oranje of groen?’ color=” style=’blockquote modern-quote modern-centered’ custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]

[av_image src=’https://nathalieleenen.nl/wp-content/uploads/2017/07/traffic-light-876051_1280-845×321.jpg’ attachment=’1009′ attachment_size=’entry_with_sidebar’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
 Hij viel pas weer op de mat: de uitnodiging voor een APK van mijn auto. De vakbekwame monteurs van mijn garagebedrijf kijken alles punctueel na, zodat ik weer veilig de weg op kan. Dit doen we ook met onze HR-ketel: elk jaar laten we ‘m even controleren of alles nog wel goed functioneert. Eigenlijk alles wat onderhoud nodig heeft, onderwerpen we van tijd tot tijd aan een keuring.

Wat ik nog niet heb gedaan, is een body scan. Sommige mensen zweren erbij en weten uit ervaring dat hen veel leed is bespaard. Je hele lichaam wordt namelijk met behulp van MRI- en CT-scans doorzocht. Dit doen ze onder het motto: voorkomen is beter dan genezen. Toegegeven, het is een dijk van een cliché. Maar hij bevat wel, zoals de meeste clichés, een kern van waarheid.

Het kan uitstekend gaan met je bedrijf. Je omzet- en winstcijfers zien er blakend van gezondheid uit. Dat betekent vaak dat er goede keuzes in het bedrijf zijn gemaakt. Keuzes die het proces en resultaat gunstig hebben beïnvloed.
Maar, wat zou onderhuids de positieve resultaten kunnen beïnvloeden? Wat sluimert er onder de oppervlakte en vormt een risico voor je bedrijf? En belangrijker: waar kun je nu al ingrijpen zodat je straks niet voor onaangename verrassingen komt te staan?

‘Waar maak je je druk om, het gaat toch goed?’, hoor ik je zeggen. Jawel, maar als jouw medewerkers een cijfer moeten geven aan de sfeer in het bedrijf, welk cijfer wordt het dan? Of als er deadlines en verkoopquota zijn, geeft dat dan heel veel spanning bij (sommige) medewerkers? En hoe zit het met de mentale belasting, bijvoorbeeld geluidsoverlast?

Ik nodig je graag uit om vrijblijvend de bedrijfsgezondheidstest te doen https://nathalieleenen.nl/info-bedrijfsgezondheidstest/. Deze test heeft slechts 11 korte vragen over de arbeidsomstandigheden, het welbevinden, de betrokkenheid, inzetbaarheid en productiviteit van jouw medewerkers. Daarna krijg je meteen in de mailbox een testresultaat. De stoplichtkleuren rood, oranje of groen geven aan welke risico’s je bedrijf lopen. Bijvoorbeeld risico’s op het gebied van omzetverlies, verzuim en realisatie van bedrijfsdoelen.

Na het invullen van de test zal ik contact met je opnemen voor een vrijblijvend gesprek. Ook als het niet goed gaat met je bedrijf en je wilt weten welke ‘ziekte’ je onder de leden hebt, is zo’n test reuzehandig.

Welke kleur scoort jouw bedrijf? Is het groen, oranje of toch rood? Want, om maar met een cliché te eindigen: wie niet waagt, wie niet wint. Zet die stap, ga voor gezondheid en win levensvatbaarheid.
[/av_textblock]

Laat een reactie achter